יום שני, 20 באוקטובר 2008

תבשיל "יבש" מ-moong dal

הנסיון הראשון שלי עם מונג דאל השאיר אותי לא לגמרי משוכנע; אבל מצד שני, היות וקראתי בכמה מקומות שזו הקטניה הפופולרית ביותר בבישול ההודי, היה לי ברור שאני צריך לנסות מתכון נוסף. היום הכנתי תבשיל לדאל "יבש" (Sookhi dal), כלומר, כזה שמבושל עם כמות המים המינימלית שנחוצה כדי שהקטניות יתרככו (בניגוד לתבשילי דאל אחרים, שהופכים בסוף למעין נזיד נוזלי סמיך).
השתמשתי במתכון מעמ' 315 מהספר של Sahni, וכמו מתכוני הקטניות האחרים שניסיתי מהספר הזה, מדובר במתכון פשוט שקל לראות איך אפשר להשתמש בו כבסיס לאינספור וריאציות:
  1. שוטפים ומשרים 200 גרם מונג דאל במים למשך שעתיים; מסננים
  2. מטגנים בצל ותבלינים (כמון, ג'ינג'ר, כורכום וכד')
  3. מוסיפים את הדאל המסונן, 250 מ"ל מים, וקצת מיץ לימון
  4. מביאים לרתיחה ומבשלים 25 דקות על אש קטנה (מערבבים מדי פעם)
זהו! יוצא תבשיל מאד טעים ובעל מרקם נעים; אפילו הבן הקטן שלי, בן שנה וחודש, אכל בשמחה. מעבר לכך, מיד הרגשתי "בבית" עם אופן ההכנה, וסביר שבפעם הבאה אני כבר ארשה לעצמי לאלתר תיבול קצת שונה. בקיצור, הפעם אין לי ספק שהמונג דאל עבר בהצלחה את מבחן הקבלה למטבח שלי.

אין תגובות: