יום שישי, 3 באוקטובר 2008

בלוג חדש בא לעולם

כבר שנים שאני משתעשע ברעיון להיות צמחוני, אלא שמעולם לא ממש לקחתי את העניין ברצינות. עכשיו קיבלתי החלטה- לבדוק אחת ולתמיד האם אני יכול להיות צמחוני.
למה דווקא עכשיו? שרשרת של דברים. הטריגר המיידי היה הגילוי לפני כחודשיים שיש לי רמת כולסטרול מטורפת; פתאום הבנתי: או שאני עושה משהו, או שאני אשב ואחכה להתקף לב. אחרי חודש של תרופות (סטטינים) להורדת כולסטרול, ובדחיפה של אשתי ושל רופא המשפחה שלנו, החלטתי לנסות דרך אחרת- שינוי בתזונה.
בתור בן אדם יסודי, התלבשתי על העניין: שעות קריאה באינטרנט, הזמנת ספרי תזונה מחו"ל, ועוד. אספתי המלצות: לאכול שיבולת שועל, להוסיף לאוכל זרעי פשתן טחונים, לצמצם צריכת מוצרי חלב ובשר שמן, וכו'. אף אחד בעצם לא הציע לי להפוך לצמחוני בגלל הכולסטרול. אבל פתאום החלטתי: אם כבר, אז כבר- ננסה להיפטר גם מהבשר.
אמה מה? אני מטורף על אוכל טוב. אני אוהב להכין אוכל טוב; ואני אוהב לאכול אותו. ומה לעשות: בשר זה טעים; טופו זה לא. אני לא מוכן להיות צמחוני אם זה אומר לאכול אוכל משעמם.
זה שאני בן אדם יסודי כבר אמרתי? אז זהו: לקחתי על עצמי משימה, ללמוד לבשל אוכל צמחוני שלא ירגיש כמו תחליף עלוב לאוכל אמיתי. והבלוג הזה נועד, לפחות בשלב ראשון, לשתף אחרים במה שאני לומד לגבי בישול צמחוני ותזונה בריאה. כמות האינפורמציה שצברתי במהלך החודשיים האחרונים היא אדירה; כתיבה בבלוג תעזור לי לעשות סדר בדברים, בשביל עצמי ובשביל אחרים.
מבחינת בישול, הדגש שלי בשלב ראשון הוא על אוכל הודי. אם יש תרבות שבה מבינים משהו באוכל צמחוני טוב, זו התרבות ההודית; מאות (או אלפי?) שנים שהם כבר עובדים על זה, אז את רוב העבודה הם כבר עשו בשבילי. כמי שמזיל ריר לשמע הצירוף "אוכל הודי", המאמץ שבפענוח רשימות התבלינים והקטניות הוא מאמץ מהנה מאד, ואם זה מה שיאפשר לי לוותר על בשר בלי להרגיש שאני מוותר על הכייף שבאוכל- מה טוב.
פרט לענייני בישול, אני מתכוון לכלול בבלוג גם מחשבות ("הגיגים" אם אתם מתעקשים) ורשימות בנושאי בריאות ואורח חיים; ואם מישהו גם יטרח לקרוא ולהגיב, אולי גם אוכל ללמוד עוד משהו.
ואם בסופו של דבר הבלוג יידרדר להיות עוד אתר צמחוני מטיף ומשעמם, אל תתביישו להגיד לי.

אין תגובות: